Kiedy nowy pracownik dołącza do zespołu biurowego, będzie potrzebował szkolenia.
Będą potrzebowali szkolenia, aby nauczyć się systemów komputerowych, będą potrzebowali szkolenia w miejscu pracy, aby nauczyć się rzeczywistej roli, ale będą również potrzebowali regularnych szkoleń, takich jak szkolenie przeciwpożarowe, szkolenie BHP, być może szkolenie w zakresie kontroli zakażeń, szkolenie w zakresie ręcznego przemieszczania się, pierwsza pomoc i emerytury lub inne szkolenia branżowe. Wiele biur organizuje również okazjonalne sesje na temat zarządzania czasem, zarządzania stresem, równości i różnorodności itp.
Tak więc, przez pierwsze kilka tygodni pracy w biurze, nowy pracownik raczej nie będzie siedział zbyt często na swoim biurowym krześle, a zamiast tego będzie przebywał na sesjach szkoleniowych, chłonąc całą nową wiedzę, której potrzebuje.
Nasuwa się pytanie, czy obecni pracownicy również powinni mieć regularne aktualizacje szkoleń.
Wiele firm prowadzi stały program szkoleń dla pracowników. Oznacza to, że wszyscy pracownicy uczestniczą w sesji aktualizacyjnej raz w roku. W przypadku dużych organizacji sesje są planowane co miesiąc lub nawet co dwa miesiące. Następnie określona liczba pracowników z biura będzie uczestniczyć w sesji, a kolejny zestaw uczestniczy w następnym. Oznacza to, że każdy pracownik ma aktualizację szkolenia personelu co 12 miesięcy.
Czy Twoja firma postępuje w ten sposób? Jeśli nie, czy myślisz, że jest to coś, co powinieneś rozważyć?
Korzyści z corocznego szkolenia pracowników są dość oczywiste. Tak, powtarzasz te same informacje, ale są to informacje, które są tak istotne dla zdrowia, dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa pracowników na co dzień.
Inne szkolenia, np. w przypadku zmiany systemu komputerowego lub wdrożenia nowego oblicza praktyki pracy, powinny być przeprowadzane inaczej. W tym przypadku szkolenie musi być przeprowadzone szybko i prawdopodobnie w większych grupach. Mimo to nadal trzeba zapewnić obsadę biura, odebranie telefonów, wykonanie pracy itp.
Być może powodem, dla którego tak wiele firm traktuje szkolenia priorytetowo jest to, że oznaczają one, iż pracownicy są z dala od swoich biurek. Zakładają, że oznacza to utratę produktywności. Nie zdają sobie sprawy z tego, że pozwalając pracownikom na udział w szkoleniach, poszerzają swoją wiedzę i doświadczenie w miejscu pracy. To może tylko poprawić ich wydajność w dłuższej perspektywie i zapewnić, że ich morale pozostanie wysokie.
Jeśli Twoja firma nie ma w zwyczaju organizowania regularnych sesji szkoleniowych, być może jest to coś, co możesz rozważyć. Nie oznacza to utraty produktywności, a wręcz przeciwnie, oznacza to, że produktywność z czasem wzrośnie.