Istnieje wiele różnych rodzajów pomysłów na układ biura do rozważenia, gdy projektujesz nowe biuro lub myślisz o zmianie tego, które obecnie posiadasz. Jednak niewiele oferują idealne rozwiązanie, jak wszystko, jak jego plusy i minusy.
Jeśli masz otwarty plan układ biura, na pewno masz zwiększoną współpracę i komunikację, ale masz również szereg rozpraszaczy do czynienia. Jeśli masz komórkowy układ biura, masz zwiększoną wydajność w niektórych aspektach i na pewno lepsze bezpieczeństwo, ale ryzykujesz zmniejszenie współpracy z powodu ścian między pracownikami.
To tylko dwa przykłady, więc jak można znaleźć dobry kawałek środka?
Co powiesz na układ biura kombinowanego?
Jest to w zasadzie, jak sama nazwa wskazuje, mieszanka projektu biura komórkowego i otwartego planu. Masz większe biuro, gdzie większość pracowników będzie siedzieć przy swoich biurkach, a będziesz miał jeden lub dwa mniejsze biura tuż przy nim, być może dołączone do jednej strony lub po prostu nad korytarzem. Umiejscowienie tych biur nie ma znaczenia, o ile są one bardzo blisko miejsca, gdzie odbywa się główna akcja.
Czy to najlepszy wybór?
W pewnym sensie tak, ponieważ oferuje dużą elastyczność i może być wykorzystany na kilka różnych sposobów.
Na przykład, można zabrać kierownictwo z głównego biura i kazać im używać oddzielnych, mniejszych biur zamiast. Zwiększa to poufność i zapewnia, że pracownicy w głównym biurze nie czują się obserwowani przez cały czas. Można również wykorzystać te mniejsze biura do cichej pracy lub współpracy, w zależności od potrzeb. To naprawdę zależy od sytuacji, w której pracujesz i rodzaju zadań, które muszą być wykonane na co dzień.
Oczywiście korzystanie z tego typu pomysłów na układ naprawdę opiera się na posiadaniu odpowiedniego typu konstrukcji w miejscu. Nie da się nagle wyczarować dwóch lub trzech oddzielnych biur obok otwartego planu biuro chyba że zdecydujesz się na renowację lub nawet budowę zupełnie nowej przestrzeni. Jednak można spojrzeć na to, czy masz jakieś użyteczne miejsca wokół swojego otwartego obszaru planu, i zobaczyć, czy można ewentualnie odnowić te w mniejszych biurach zamiast.
Chodzi o to, aby myśleć elastycznie tutaj, a w rezultacie, układ biura kombinacji daje dużo więcej elastyczności w zamian!
Minus? Trzeba ogrzać, oświetlenie, dekorować i umeblować więcej niż jedną przestrzeń biurową, więc to zwiększy koszty ogólne masz i początkowy koszt. Jednak można szukać, aby zmniejszyć te koszty, będąc trochę sprytny. Meble biurowe-wise, spojrzeć w kierunku wykorzystania biurka i krzesła biurowe masz, a może dodać w kilku innowacyjnych Pomysły w głównej przestrzeni biurowej, używając kabin i paneli akustycznych, aby zmniejszyć rozproszenie uwagi i pomóc pracownikom pozostać tak produktywnym, jak to tylko możliwe.
Nie ma układu, który jest idealny, więc jeśli to jest to, czego szukasz, będziesz szukać przez jakiś czas. To, co możesz zrobić, to zapytać swoich pracowników, co myślą, a następnie podjąć je stamtąd. Pamiętaj, że twoi pracownicy są tymi, którzy pracują w głównej przestrzeni biurowej, lub przestrzeniach, na co dzień i będą mieli cenne informacje, które można wykorzystać, aby spróbować zidentyfikować odpowiedni układ dla swojego biura. Następnie można wprowadzić zmiany w tym układzie, aby znaleźć najlepszy możliwy kawałek środka.
Optymalizacja współpracy, ograniczenie rozpraszania uwagi i poszukiwanie prywatności? Tych trzech rzeczy nie da się zrobić jednocześnie, ale można przynajmniej popracować nad nimi po trochu, być może próbując przez jakiś czas kombinowanego układu biura. Jeśli Twoja przestrzeń na to pozwala, to jest to dobry środek, który warto wykorzystać.