W dążeniu do posiadania najbardziej nowoczesnego i wydajnego biura należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Na przykład, jaki schemat kolorystyczny wybierzesz? Czy stawiasz na nowoczesny wygląd, czy może na coś bardziej retro? Co sądzą o tym Twoi pracownicy?
Stworzenie idealnego otoczenia biurowego dla pracowników w znacznym stopniu zwiększa ich produktywność, a to wszystko przekłada się na dodatkowe zyski pod koniec miesiąca. Nie chodzi tu tylko o wybór odpowiednich modułowych mebli biurowych i nadzieję na najlepsze, ale o poważne przemyślenie całej przebudowy biura, a także wykorzystanie sprytnych i innowacyjnych rozwiązań, które mogą nadać Twojemu biuru inny wygląd, a także zaoszczędzić czas i pieniądze.
W tym artykule omówimy kilka przydatnych hacków biurowych, które możesz wypróbować w swoim biurze, ale pamiętaj, że wybór wysokiej jakości mebli biurowych ma kluczowe znaczenie bez względu na to, na jakie sztuczki się zdecydujesz! Jakość przetrwa próbę czasu i chociaż może trochę kosztować w początkowym punkcie zakupu, pozwoli Ci uniknąć konieczności wymiany mebli zbyt wcześnie. Jakość jest również o wiele bardziej komfortowa, a w rezultacie pracownicy będą bardziej zadowoleni ze swoich stanowisk pracy.
Sprawdźmy więc kilka przydatnych rozwiązań biurowych, które zwiększą produktywność i poprawią ogólny wygląd przestrzeni biurowej.
Zalety biurka
Pracując w biurze, prawdopodobnie większość czasu pracownicy będą spędzać przy biurku, stukając w komputer. Oznacza to, że biurko musi być nie tylko wystarczająco duże, aby pomieścić wszystkie ich rzeczy bez zagracania go, ale także wygodne pod względem umiejscowienia.
Biurka z regulacją wysokości
Istnieje wiele dowodów na to, że biurka z regulacją wysokości mogą znacznie zwiększyć wydajność pracy. Siedzący tryb życia (np. zbyt długie siedzenie przy biurku) może przyczyniać się do powstawania różnego rodzaju problemów zdrowotnych, ale także do braku koncentracji. Możliwość okresowego wstawania, poprzez ustawienie biurka w pozycji stojącej, pozwala pracownikom na odrobinę ruchu, rozprostowanie pleców i nóg, a także na zwiększenie koncentracji. To oczywiście przekłada się na większą produktywność!
Ustawienie biurka
Zwróć uwagę na rozmieszczenie biurek w przestrzeni biurowej. Pracownicy nie będą wydajni, jeśli będą regularnie oślepiani przez odblaski z okna lub listwy oświetleniowej. Podobnie, nie będą oni zachęcani do cięższej pracy, jeśli będą po prostu wpatrywać się w ścianę.
Umieszczenie biurek z dala od oślepiającego światła, w pobliżu naturalnego powietrza i światła, a także udekorowanie ścian nowatorskimi pracami plastycznymi lub posadzenie wokół nich roślin pomaga poprawić ogólną atmosferę w pomieszczeniu. Jeśli uda Ci się starannie rozmieścić biurka w pomieszczeniu, zyskasz możliwość zwiększenia koncentracji i produktywności.
Hot-Desking
To prawda, że nie jest to idealny wybór dla każdej firmy, ale może się okazać, że hot-desking jest dobrym rozwiązaniem dla Twoich pracowników. Hot-desking polega na tym, że pracownicy nie mają stałego biurka, które mogliby nazywać swoim własnym, lecz wybierają biurko w zależności od tego, gdzie chcą siedzieć i jaki rodzaj pracy mają do wykonania. Na przykład, umożliwienie pracownikom, którzy muszą współpracować, siedzenia blisko siebie jest oczywiście korzystne. Z drugiej strony pracownik, który musi siedzieć i koncentrować się na statystykach, będzie potrzebował biurka w cichszym miejscu.
Ważne jest, aby dobrać odpowiedni typ biurka do pracy w systemie hot-desking, dlatego warto zapoznać się z ofertą mebli biurowych w Londynie. Możesz także wprowadzić strefy, np. strefy ciche, strefy współpracy, strefy wielofunkcyjne, strefy burzy mózgów itp.
Porady dotyczące krzesła biurowego
Wygodny i wygodny fotel biurowy może sprawić, że pracownik będzie wykonywał tylko minimum swoich obowiązków, a pracownik, który będzie czuł się komfortowo, zrobi wszystko, co w jego mocy. Zapewnienie każdemu pracownikowi wygodnego i komfortowego krzesła jest istotnym elementem skutecznego zarządzania personelem, a także zdrowia i dobrego samopoczucia Twoich pracowników.
Zawsze ergonomia
Ergonomiczne krzesła są niezbędne, co oznacza, że każda osoba siedząca na tym krześle biurowym może dostosować je do swoich preferencji, a tym samym wspierać swoje ciało przez cały dzień. Oczywiście, należy również edukować swoich pracowników w zakresie sztuki prawidłowego siedzenia, ale ergonomiczne, w pełni regulowane krzesło znacznie ułatwi to zadanie.
Wysokość oparcia, podparcie lędźwi, odchylenie i pochylenie samego siedziska powinny być regulowane, a podłokietniki (jeśli są) również powinny być regulowane i zdejmowane.
Różne krzesła do różnych obszarów
Produktywność polega również na tworzeniu różnych stref w miejscu pracy, a to obejmuje sposób, w jaki wyposażasz je w różne krzesła biurowe. Na przykład przy biurkach powinny znajdować się ergonomiczne, regulowane krzesła, ale w sali konferencyjnej można rozważyć krzesła siatkowe, w recepcji sofy, a w strefach przerw w pracy inne rodzaje krzeseł, które zapewnią pracownikom inne warunki do skupienia się i odświeżenia.
Pomysły na przechowywanie dokumentów w biurze
Idea rezygnacji z papieru nie została jeszcze zrealizowana i bez względu na to, jak bardzo będziemy się starać, w biurze nadal będzie istniała potrzeba przechowywania dokumentów. Postaraj się zaoszczędzić miejsce, ale także ułatwić sobie życie, mając wszystko pod ręką dla swoich pracowników.
Wykorzystaj przestrzeń na ścianach
Biuro, które jest zagracone jednostkami pamięci masowej wszędzie, nie będzie wydajne, ponieważ bałagan w biurze również zagraca umysł, a pracownicy będą walczyć, aby znaleźć to, czego chcą. Dlaczego nie wykorzystać ścian, oszczędzając miejsce na podłodze? Dzięki temu można uporządkować książki, katalogi itp., a także dać pracownikom ich własne półki, jeśli naprawdę tego potrzebują. Zmniejsza to ilość poszukiwań różnych przedmiotów i dokumentów, a w rezultacie znacznie usprawnia pracę.
Wypróbuj mobilne magazyny
Jeśli zdecydujesz się na politykę hot-desking, będziesz potrzebował odpowiedniego magazynu biurowego. Co powiesz na mobilny magazyn? Jest to mała jednostka magazynowa na kółkach, którą można przemieszczać w zależności od tego, gdzie dana osoba siedzi danego dnia. Na koniec dnia pracy można je wszystkie przechowywać na "parkingu magazynowym".
Oznacza to, że każdy ma to, czego potrzebuje, i ogranicza niebezpieczeństwo "gdzie jest to, gdzie tamto" związane z hot-deskingiem.
Osobiste szafki
Zamiast wieszać płaszcze na oparciach krzeseł i rozrzucać torby po całym pomieszczeniu, zapewnij każdemu pracownikowi osobistą szafkę. Zmniejsza to problemy związane z bezpieczeństwem, a także tworzy mniej zagracone miejsce pracy. Wspomnieliśmy już, że bałagan obniża wydajność, ponieważ wkrada się on również do umysłu i zmniejsza koncentrację. Pracownicy będą również bardziej spokojni, że ich prywatne rzeczy są bezpieczne, co znacznie odciąża ich umysł.
Porady dotyczące recepcji
Recepcja jest najważniejszym miejscem, w którym można wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie, ale jak sprawić, by stała się ona również sprawną i wydajną przestrzenią biurową? Jeśli goście będą czekać i nie będą informowani na bieżąco, nie będą zachwyceni wizytą w Twoim miejscu pracy, a jeśli będą czuć się niekomfortowo, nie zapamiętają tego doświadczenia w pozytywny sposób.
Zadbaj o przyjazny wygląd pomieszczenia
Czysta, schludna i przyjazna recepcja zrobi dobre pierwsze wrażenie, a także pozwoli na sprawniejsze funkcjonowanie całej przestrzeni. Pomyśl o wygodnych i łatwych do czyszczenia meblach do siedzenia w recepcji. Możesz zdecydować się na sofy, siedziska siatkowe, siedziska wannowe - lista jest długa. Im łatwiejsze jest przenoszenie i czyszczenie wybranych przez Ciebie siedzisk recepcyjnych, tym łatwiejsze będzie również utrzymanie czystości.
Elektroniczna odprawa i zaplecze
Jeśli w Twojej recepcji panuje duży ruch, a kolejka osób czeka przy recepcji, aby zgłosić swoją obecność, nie zrobisz idealnego pierwszego wrażenia, a cały proces będzie wyglądał na niezorganizowany.
Z tego powodu warto rozważyć wprowadzenie elektronicznego procesu meldowania się, który goście mogą samodzielnie wykorzystać do "zameldowania się". W tym celu należy również umożliwić gościom odwiedzenie biurka i zgłoszenie się ustnie. Niektórzy goście mogą nie być w stanie lub nie chcieć korzystać z wersji elektronicznej, dlatego stosowanie obu systemów pozwala uniknąć "przeoczenia" gości.
Co sądzisz o tych biurowych gadżetach? Czy mógłbyś je zastosować w swoim biurze? A może masz jakieś inne pomysły? Sprawdź naszą stronę na Twitterze i podziel się swoimi pomysłami. Stwórzmy bank pomysłów na biurowe hacki, aby pomóc innym firmom stworzyć idealną produktywną przestrzeń, która nie tylko skutecznie wykonuje pracę, ale także tworzy komfortowe i innowacyjne środowisko dla pracowników!